PMK
Niemiecki armator Hapag-Lloyd poinformowała 28 marca o ponad trzykrotnym wzroście zysku operacyjnego w 2017 roku, dzięki większemu obrotowi i niewielkiemu wzrostowi stawek frachtowych.
Zysk operacyjny przed odsetkami i podatkami (EBIT) wzrósł do 411 milionów euro (502 milionów dolarów) z 126 milionów w roku poprzednim - podała spółka w oświadczeniu opisującym wstępne wyniki.
Oprócz rozwoju zapotrzebowania na transport kontenerami na całym świecie i rosnących przychodów z frachtu, ubiegłoroczne połączenie armatora z UASC zapewniło większą efektywność. Ruch ten spowodował, że Hapag-Lloyd z Hamburga stał się numerem pięć wśród operatorów kontenerowych na całym świecie.
Dyrektor generalny Rolf Habben Jansen przewiduje również, że Hapag-Lloyd, który połączył się z arabskim partnerem UASC, może z tego powodu osiągnąć od 85 do 90 procent planowanych oszczędności wartych 435 milionów dolarów.
- Rok 2018 rozpoczął się dobrze, stawki czarterowe rosną, a wielkość niewykorzystanej floty jest niska – powiedział Jansen. - Mamy również wiele nowych statków, które uczyniły nas konkurencyjnymi wobec innych armatorów. To ogromna różnica w porównaniu do czterech czy pięciu lat temu - dodał.
Habben Jansen oszacował wzrost popytu na transport o 4 procent w 2017 roku, o 4,5 procent w 2018 roku i o ponad 4 procent w 2019 roku.
Transport kontenerowy zmaga się z nadpodażą jednostek, wojnami cenowymi i stawkami frachtowymi znacznie poniżej progu rentowności, ale analitycy branży twierdzą, że najgorsze już za nami.
Dziewięciomiesięczny zysk operacyjny firmy wzrósł ponad dziesięciokrotnie, ale koncern wciąż nie pozbył się zadłużenia netto na poziomie 7,3 miliarda dolarów, co według Habbena Jansena będzie stanowić spore wyzwanie.
Po połączeniu z UASC, Hapag-Lloyd jest obecnie piątym co do wielkości armatorem kontenerowym na świecie. Habben Jansen przewiduje dalszą konsolidację w branży.
- Około 9 z 20 dotychczasowych spółek zniknie pod koniec 2018 roku – powiedział. - Z drugiej strony rosnące ceny ropy naftowej podnoszą koszty paliwa bunkrowego, stanowiąc wyzwanie dla firm spedycyjnych – dodał.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych