PMK
Czołowy armator kontenerowy Hapag-Lloyd zakończył 30 listopada integrację przewoźnika United Arab Shipping Company. Do oficjalnego wpisania nowego tworu doszło już w zeszłym roku, ale integracja flot i poszczególnych działów obu firm potrwała ponad rok.
Rozmowy pomiędzy HL i UASC dotyczące planowanego połączenia ich działalności w zakresie przewozu kontenerowego prowadzone były od kwietnia. W wyniku połączenia powstała owa firma warta od 7 do 8 mld euro. To także obecnie piąty największy armator na świecie pływający po szlakach Azja-Europa oraz przez Atlantyk i Pacyfik.
- Obie firmy dzialają w sektorze żeglugi kontenerowej, to ułatwia fuzję - stwierdziła Komisja Europejska. - Zgodziliśmy się na fuzję, ale tylko pod warunkiem, że UASC wycofa się z innych porozumień na szlakach handlowych w Północnej Europie i Północnej Ameryce.
Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych