PMK
Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd rozważa wypłacanie pierwszej od listopada 2015 roku dywidendy, po tym jak fuzja z UASC oraz lepsze warunki rynkowe pozwoliły osiągnąć firmie zysk.
Armator nie podał dokładnych wyników finansowych. Prezes Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, wypowiedział się za to na temat obecnej sytuacji na rynku.
- Warunki z pewnością się poprawiły: koszty są stabilne a popyt powoli rośnie – powiedział. - Jeżeli uda nam się utrzymać zysk w obecnym roku, poważnie rozpatrzymy wypłatę dywidend – dodał.
Według Habbena Jansena globalny rynek kontenerowy w tym roku wzrośnie od 3 do 4 proc, a w przyszłym roku ma być jeszcze lepiej.
Obecnie, po fuzji z dubajską United Arab Shipping Company (UASC), Hapag-Lloyd wzmocnił swoją pozycję jako piąty największy armator kontenerowy świata. Jego flota licząca 230 statków ma łączną ładowność 1,6 mln TEU.
Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych