W następstwie kryzysu na rynkach żeglugowych największy południowokoreański armator Hanjin Shipping złożył w środę w sądzie okręgowym w Seulu wniosek o postępowanie upadłościowe - poinformowała rzeczniczka zadłużonej na równowartość 4,5 mld euro spółki.
Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Sąd będzie musiał rozstrzygnąć, czy należąca do grupy Hanjin spółka nadaje się do restrukturyzacji czy też należy ją zlikwidować. Do jej tarapatów przyczynił się spadek stawek czarterowych wywołany nadmiarem globalnego tonażu żeglugowego i osłabieniem dynamiki handlu towarami przewożonymi drogą morską. O przeżycie walczy obecnie również południowokoreański przemysł stoczniowy.
Rząd Korei Południowej liczy na to, że spółka Hyundai Merchant Marine jako krajowy konkurent Hanjin Shipping może przejąć jego kluczowe aktywa, jak statki i sieć marketingowa za granicą. Oczekuje się, iż wniosek o postępowanie upadłościowe "wywrze tylko ograniczony wpływ na rynki finansowe" - oświadczyła południowokoreańska komisja do spraw usług finansowych.
W skład grupy Hanjin wchodzi także największy południowokoreański przewoźnik lotniczy Korean Air. (PAP)
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych