PMK
Sprzedaż paliwa wysokosiarkowego (HSFO) w Singapurze spadła prawie o połowę w 2018 roku – wynika z danych agencji informacyjnej S&P Global Platts. Powodem jest zbliżające się wejście nowych przepisów w sprawie zawartości siarki w paliwach dla statków.
Wchodzące w 2020 przepisy zabraniają statkom używania paliwa o zawartości siarki powyżej 0,5 procent. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany statek jest wyposażony w skrubery do płukania spalin.
- Te regulacje mają już teraz wielki wpływ na rynek paliwa bunkrowego – powiedział Arnaud Humblot, menedżer w S&P Global Platts.
Łącznie 11,786 milionów ton HSFO było przedmiotem obrotu w Singapurze w 2018 r. To o 46 procent mniej niż w 2017 roku, gdy ten wynik wyniósł 21,935 miliona ton.
Niepewność w segmencie handlu paliwem olejowym przed IMO 2020 doprowadziła do tego, że w koncerny naftowe skonsolidowały swoje działy handlu tym surowcem lub wręcz kompletnie wycofały się z tego rynku.
- Wszystko to dowodzi, że liczba uczestników tego rynku zmniejszyła się radykalnie, a większość handlowców ograniczyła swoje działania na tym polu - powiedział Matt Stanley, makler produktów naftowych w firmie Star Fuels z Dubaju.
Singapur jest największym na świecie hubem handlu paliwem naftowym i służy jako centrum cenowe Azji dla rafinowanych produktów naftowych, w tym benzyny, oleju napędowego i paliw okrętowych.
Miasto-państwo jest także domem dla największego na świecie portu do bunkrowania statków.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych