PMK
Iran wraca na rynek żeglugi. Linie Okrętowe Islamskiej Republiki Iranu (IRISL) uruchomiły już kilka regularnych połączeń żeglugowych z europejskimi portami.
Pierwszy kontenerowiec z bliskowschodniego kraju właśnie dotarł do Hamburga z ładunkiem 2478 TEU. Jednostka po drodze zawinęła do Istambułu, Genui i Antwerpii. Europejską siedzibą IRISL będzie właśnie niemiecki port, inne oddziały powstaną także w Antwerpii i Rotterdamie.
Niemiecki przemysł liczy na ponowne ożywienie współpracy z Iranem, dla którego nasz zachodni sąsiad był przed laty największym partnerem handlowym. Hamburg ma odgrywać w tym porozumieniu centralną rolę. W tym mieście założyło firmy wielu Irańczyków, którzy utrzymają bliskie stosunki ze swoim ojczystym krajem.
W okresie przed sankcjami gospodarczymi przez niemiecki port eksportowany był m.in.: jęczmień, pasze, maszyny, a importowane suszone owoce, tekstylia, guma i warzywa. Armator IRISL ma w swojej flocie 170 kontenerowców klasy panamax i niższej.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych