PMK
Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 40 nowych jednostkach.
Ogółem na świecie złożono 146 zamówień na nowe jednostki. Po Grecji, najwięcej statków zakontraktowały Stany Zjednoczone (16), Singapur (11), Norwegia (9) i Holandia (7). Dominowało zamawianie tankowców. Wśród 93 zakontraktowanych statkó tego typu dominowały VLCC (35 zam.) oraz aframaxy (23 zam.).
Najwięcej kontraktów w Grecji, bo 16, złożyła spółka Greek Chartworld Shipping. Wśród zamówionych statków znalazło się 12 masowców i tankowce. Po cztery statki zamówiły firmy: Enesel SA, TMS Tankers, Capital Maritime and Trading.
Przez ostatnie 5 lat budowy nowych statków były finansowane z rynków private equity. Teraz ci inwestorzy wolą inwestować w już pływający tonaż, tak by móc osiągnąć bezpieczny zysk. Trudno jest więc znaleźć finansowanie na budowę nowych jednostek i stocznie mają problem ze znalezieniem kontrahentów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych