PMK
Wczoraj do portu w Hamburgu zawinął kontenerowiec MOL Triumph – jeden z trzech największych tego typu statków na świecie. To pierwsza wizyta megakontenerowca o ładowności powyżej 20 tys. TEU w Północnej Europie.
MOL Triumph jest pierwszym z czterech kontenerowców, które zostały zamówione w SHI przez japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines. Statek obsługuje linię Azja – Europa.
Firma nie ujawniła ceny zakupu statków, ale niektóre źródła podają, że transakcja z Samsung Heavy Industries, budowniczym statku, opiewała na 618,8 mln dolarów.
- Nowa jednostka charakteryzuje się wysoce zaawansowanymi technologiami napędu, co przyczyni się do oszczędzania energii i zmniejszenia kosztów transportu, w porównaniu do eksploatowanych przez nas największych kontenerowców o pojemności 14000 TEU – oświadczył w komunikacie prasowym MOL.
Nowy statek jest wyposażony w silniki dualnego napędu. Jednostka ma 400 metrów długości, 58,5 m szerokości i zanurzenie na 16 metrów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych