ew
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek Ploski-Chlebczyn trasy S19 złożył do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Taki wniosek złożono wcześniej na odcinek Białystok Zachód-Ploski.
"Oba fragmenty S19, na które złożone zostały wnioski o wydanie decyzji środowiskowych, stanowią istotny, przeszło 100-kilometrowy fragment przyszłego szlaku Via Carpatia, łączącego kraje bałtyckie z południem Europy, jak i samej drogi ekspresowej S19 Białystok – Lublin" - podkreśla GDDKiA w komunikacie na swojej stronie internetowej.
Wniosek na odcinek Ploski-Chlebczyn złożono do RDOŚ w piątek. Chodzi o prawie 69 km przyszłej drogi ekspresowej od Plosek nad rzeką Narew (Podlaskie) do Chlebczyna w województwie mazowieckim na południe od rzeki Bug. "Wariant obejmuje także budowę obwodnicy Bielska Podlaskiego, w ciągu odcinka drogi krajowej nr 66 o długości ok. 5,9 km" - podaje GDDKiA. GDDKiA przypomina, że wniosek o decyzję środowiskową na odcinek Białystok Zachód -Ploski jest w RDOŚ od września 2018 r.
"Do RDOŚ złożone zostały kompletne analizy wszystkich opracowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej wraz ze wskazaniem wariantu najkorzystniejszego środowiskowo, a tym jest wariant III, który jednocześnie został przewidziany przez GDDKiA jako wariant realizacyjny" - podała GDDKiA. Drogowcy wyjaśniają jednocześnie, że to właśnie decyzja środowiskowa wyznaczy tzw. korytarz przebiegu trasy. W trakcie procedury wydawania decyzji mieszkańcy mogą zgłaszać swoje wnioski, uwagi oraz postulaty.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości