Finnlines kupiło kolejny, trzeci w ostatnim czasie statek. Najnowsza umowa dotyczy zakupu jednostki Dorset, która ostatnio należała do belgijskiej firmy Shiplux VIII.
Najnowszy nabytek Finnlines to jednostka typu ro-ro. Jej pojemność wynosi ponad 23 200 GT. Operatorem statku była wcześniej m.in. spółka joint venture, w skład której wchodziło brytyjskie przedsiębiorstwo UK James Fisher.
Jednostka Dorset, która wcześniej znana była również jako Longstone, zostanie teraz przemianowana na Finnmerchant. Prom będzie pływał dla Finnlines już od 19 stycznia. Zgodnie z planem, będzie obsługiwał połączenie Hanko-Rostock.
Prom znany dawniej jako Longstone to nie jedyny zakup, jakiego dokonał ostatnio fiński armator. Kilka dni temu głośno było o transakcji zakupu przez operatora dwóch innych promów typu ro-ro. Dzięki podpisanej umowie Finnlines zyskał dwie nowe jednostki typu ro-ro, które – zgodnie z założeniami - będą kursować po Morzu Północnym. Wciąż oficjalnie nie poinformowano, o które dokładnie statki chodzi oraz od kogo zostały kupione. Według komentatorów, może chodzić o dwa promy należące wcześniej do Eckerö Shipping. Firma w tym samym czasie poinformowała bowiem o zbyciu siostrzanych statków Carrier i Trader.
Ostatni zakup Finnlines, prom Finnmerchant, został zbudowany w 2003 r. i posiada 2 606 metrów linii ładunkowej.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych