pc
W połowie lipca wznowiona zostanie komunikacja kolejowa pomiędzy Sokołowem Wrzesińskim a Koninem na linii kolejowej E20 Poznań-Warszawa w obrębie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie. Wykonawca robót, spółka Torpol, poinformowała we wtorek, że pierwszy etap modernizacji dobiega końca w planowanym terminie.
Przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa prowadzona jest od czerwca 2017 roku. Pierwszy etap prac wymagał wyłączenia ruchu kolejowego między Wrześnią a Koninem. Na tej trasie kursuje obecnie komunikacja zastępcza.
W połowie lipca na zmodernizowany odcinek wrócą pociągi i rozpocznie się drugi etap modernizacji, wymagający wstrzymania ruchu kolejowego na odcinku pomiędzy Koninem a Barłogami. Na tym odcinku zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.
Projekt modernizacji linii E20 realizowany przez spółkę liczy 118 km długości, a jego zakończenie planowane jest na koniec sierpnia 2020 roku.
Jak podała we wtorek w przekazanym PAP komunikacie prasowym spółka Torpol, obecnie na 53-kilometrowym odcinku całkowicie zamkniętej linii trwają ostatnie prace wykończeniowe związane z budową torów i sieci trakcyjnej oraz prace związane z montażem urządzeń sterowania ruchem i instalacją nowoczesnego oprogramowania do ich zarządzania i obsługi.
"Przy ogromnym zaangażowaniu ludzi i sprzętu trwają ostatnie prace regulacyjne i wykończeniowe, a także testowanie systemów bezpieczeństwa, co pozwoli na przywrócenie ruchu kolejowego w planowanym terminie" – powiedział wiceprezes spółki Krzysztof Miler.
Wykonawca robót podał, że na stacji w Koninie na ukończeniu jest budowa nowego peronu wyspowego. Zamontowano wiatę, trwa montaż oświetlenia, obiektów małej architektury oraz tablic informacyjnych. Zabudowano 15 nowych rozjazdów, a kolejnych 20 jest w trakcie montażu. Trwa remont przejścia podziemnego na stacji oraz budowa nowego przejścia w ciągu ul. Torowej. Nowy obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W drugim etapie prac na linii kolejowej E20, intensywne prace modernizacyjne będą prowadzone na zamkniętym dla ruchu do czerwca 2019 r. odcinku Konin - Barłogi o długości ok. 40 km. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych.
Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań obejmuje w sumie 366 km torów, z czego 260 km torów zostanie całkowicie zmodernizowanych. Przebudowanych zostanie łącznie 660 km sieci trakcyjnej, 17 przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektów inżynieryjnych. Część modernizowana przez Torpol S.A. wynosi 118 km.
Projekt "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew - Swarzędz" ma kosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków w województwie wielkopolskim.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych