Kolejny operator promowy postanowił oprzeć swoją działalność o zieloną technologię. Na promie pływającym pod marką Veno Faergefart zainstalowana zostanie bateria.
Rada miasta Struer (Jutlandia Środkowa), do której należy Veno Faergefart, zaakceptowała plany modyfikacji promu. Przebudowa ma się rozpocząć już w grudniu i ma przebiegać etapami. W pierwszej fazie na statku zostaną zainstalowane akumulatory. Będą one odpowiedzialne za zasilanie promu. Kolejna faza obejmie wymianę głównych silników i zwiększenie pojemności akumulatorów. Dopiero po tej operacji prom będzie w pełni elektryczny.
Cała procedura ma zostać przeprowadzona w taki sposób, by zagwarantować stabilność realizowanych operacji. Statek zawija do portów 100 razy dziennie. Jak twierdzą władze miasta Struer, już nawet kilkugodzinna, nieplanowana wcześniej przerwa może być poważnym problemem. Jak jednak dodają, przejście na zasilanie elektryczne ma właśnie sprawić, że prom stanie się jeszcze bardziej niezawodny.
Veno Faergefart oferuje przeprawy pomiędzy Kleppen (Struer) a niewielką wyspą Venø. W godzinach szczytu prom odpływa co 20 minut. Przeprawa trwa ok. 2 minut.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych