PMK
Drugi największy armator kontenerowy, MSC, ogłosił plany wejścia na rynek transportu ro-ro. Szwajcarski armator na początek wprowadzi jeden dwutygodniowy serwis ro-ro między Północną Europą i Zachodnią Afryką z rotacją w portach: Le Havre-Antwerp-Dakar-Conakry-Abidjan-Le Havre.
Na trasie pojawią się dwa samochodowce : MSC Immacolata i MSC Cristiana. To jednostki wybudowane w 2012 i 2011 roku w stoczni STX w Dalian. Każda z nich ma ładowność 6,700 CEU (car equivalent units).
- Nowa usługa będzie dodatkowo miała możliwość objęcia wielu ładunków ponadgabarytowych i drobnicy. Zazwyczaj będą to duże, ciężkie ładunki lub ważny sprzęt do konkretnych projektów – oświadczyło MSC.
Usługa ta zmusi MSC do bezpośredniej konkurencji z włoskim przewoźnikiem ro-ro Grimaldi, który obsługuje cztery usługi: Northern Express, Central Express, Southern Express i Eurocargo Express, z bezpośrednimi połączeniami w 20 portach w Afryce Zachodniej.
Grimaldi ma w swojej flocie 22 wielozadaniowe statki ro-ro, z których każdy jest w stanie pomieścić do 2500 samochodów i 850 kontenerów na pokładzie. Linia zlokalizowała swój regionalny węzeł przeładunkowy w senegalskim porcie Dakar, gdzie łączy swoje usługi w Afryce Zachodniej z transatlantyckimi usługami na południu i północy Ameryki.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych