pc
Scandlines wprowadza dodatkowy prom towarowy na trasę Puttgarden-Rødby. W ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.
Jednostką, która ma pomóc w rozładowaniu zwiększonego ruchu na tej bardzo popularnej trasie pomiędzy Niemcami a Danią, będzie Kronprins Frederik, który do tej pory obsługiwał głównie linię Rostock-Gedser. Prom ten przechodził w ostatnim czasie modernizację w stoczni Navikon w Świnoujściu.
W ramach modernizacji na promie Kronprins Frederik pojawiły się m.in. dwie nowe 12-metrowe rampy, które mają pozwolić jednostce bezproblemowo cumować w porcie Puttgarden. Dodatkowo dokonano wymiany 12 ton stali w zbiornikach wody balastowej. Co ciekawe, odpowiednie prace miały w tym samym czasie miejsce w porcie Puttgarden, gdzie od marca usunięto 70 tysięcy metrów sześciennych piasku. W ostatnich dniach odbywały się rejsy testowe, podczas których sprawdzano, czy wszystko jest odpowiednio przygotowane.
W sumie modernizacja promu Kronprins Frederik oraz przygotowanie portów Puttgarden i Rødby kosztowały 3,5 miliona euro.
Scandlines zdecydowało się na zachowanie promu Kronprins Frederik, który wcześniej obsługiwał na co dzień trasę Rostock-Gedser, pomimo pojawienia się na tej trasie dwóch nowych promów – Berlin i Copenhagen. Starsza jednostka miała pełnić funkcję zapasowej jednostki na trasach Rostock-Gedser oraz Puttgarden-Rødby. Teraz podjęto decyzję o przekierowaniu promu do obsługi regularnych rejsów na drugą z tras. W ubiegłym roku przewieziono na niej aż o 8 % pojazdów ciężarowych więcej niż rok wcześniej.
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem