mk
Podczas wystawy i konferencji Gastech 2017 w Tokio, firma DNV GL zatwierdziła projekt budowy serii czterech kontenerowców o pojemności 20 000 TEU napędzanych LNG. To wspólny projekt Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Samsung Heavy Industries (SHI).
- Zatwierdzenie (approval in principle - AIP) to kolejny krok w kierunku powszechnego stosowania LNG jako paliwa żeglugowego - powiedział Tommy Bjørnsen, regionalny dyrektor DNV GL - Maritime. - Korzyści wynikające z efektywności energetycznej LNG spowodują, że w ciągu najbliższych kilku lat stanie się ono ważną częścią mieszanki paliwowej.
MOL i SHI opracowały podstawowe założenia obsługi statków, ocenę skuteczności, ryzyka oraz zgodności projektu z nowymi przepisami.
Nowe cechy konstrukcyjne zawierają odpowiedni układ zbiorników paliwa LNG, odpowiedni system zasilania paliwem LNG w celu zapewnienia maksymalnej mocy silnika dla ultra-dużych statków kontenerowych oraz układów silników dwupaliwowych, które umożliwiają wykorzystanie zarówno paliwa LNG, jak i konwencjonalnego oleju.
DNV GL zleciła również MOL i SHI stworzenie zasad identyfikacji zagrożeń (HAZID) dla systemu zaopatrzenia w paliwo gazowe (FGSS) i operacji bunkrowania LNG.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych