• <

DFDS zainstaluje scrubbery na wszystkich swoich śródziemnomorskich promach

PMK

11.09.2018 17:29 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski DFDS zainstaluje scrubbery na wszystkich swoich śródziemnomorskich promach

Partnerzy portalu

DFDS zainstaluje scrubbery na wszystkich swoich śródziemnomorskich promach - GospodarkaMorska.pl

Duńska firma żeglugowa i logistyczna DFDS panuje zainstalować scrubbery na swoich 12 promach pływających po Morzu Śródziemnym. Jednostki zawijają do portów w Turcji, Włoszech, Grecji i Francji.

Firma zainwestuje na ten cel 46,5 mln dolarów. Dzięki temu jednostki DFDS spełnią normy zawartości siarki w paliwie, które wejdą w życie od stycznia 2020 roku.

- Cieszymy się, że już teraz zaczynamy przygotowania do dostosowania się do nowego limitu zawartości siarki w emisjach w rejonie Morza Śródziemnego. Przyniesie to korzyści dla środowiska dla wszystkich. Wykorzystując bogate doświadczenie DFDS w zakresie nabywania, instalowania i obsługi systemów skruberów, osiągamy zarówno synergię operacyjną, jak i finansową - powiedział Niels Smedegaard, dyrektor generalny DFDS.

DFDS opublikowała niedawno wyniki za II kwartał 2018 r. To był okres wzrostów, a władze firmy nie ukrywają, że są zadowolone z osiągniętych w tym czasie rezultatów.

Od kwietnia do końca czerwca przewoźnik osiągnął przychód na poziomie 3,89 miliarda koron duńskich (DKK), co oznacza wzrost o 5,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Aż o 8,6 procent wzrósł wskaźnik EBITDA – z 738 do 802 milionów DKK. Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek był wyższy o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniósł 533 miliony euro.

Powyższe rezultaty to przede wszystkim zasługa wzrostów, które udało się osiągnąć w zakresie przewozów frachtowych. Ruch pasażerski okazał się mniej okazały niż przed rokiem, a co za tym idzie, mniej lukratywny. To efekt tego, że w tym roku świąteczna gorączka (Wielkanoc) przypadła na I kwartał, a nie – jak w ubiegłym roku – w II kwartale. Fakt ten przełożył się na liczbę pasażerów, a co za tym idzie, na wynik finansowy.

Warto wspomnieć, że w II kwartale pierwszy raz wzięte zostały pod uwagę wyniki z działalności armatora na Morzu Śródziemnym – chodzi tu oczywiście o przejętą niedawno przez DFDS turecką firmę U.N. Ro-Ro. Jak się okazało w ostatnich dniach, przejęcie nastąpiło w niezbyt szczęśliwym momencie. Wkrótce po przeprowadzeniu transakcji turecka waluta zaczęła bowiem gwałtownie tracić na wartości, co przełożyło się na notowania DFDS na giełdzie. Władze firmy nie straciły jednak optymizmu.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.