PMK
Duńska firma żeglugowa i logistyczna DFDS panuje zainstalować scrubbery na swoich 12 promach pływających po Morzu Śródziemnym. Jednostki zawijają do portów w Turcji, Włoszech, Grecji i Francji.
Firma zainwestuje na ten cel 46,5 mln dolarów. Dzięki temu jednostki DFDS spełnią normy zawartości siarki w paliwie, które wejdą w życie od stycznia 2020 roku.
- Cieszymy się, że już teraz zaczynamy przygotowania do dostosowania się do nowego limitu zawartości siarki w emisjach w rejonie Morza Śródziemnego. Przyniesie to korzyści dla środowiska dla wszystkich. Wykorzystując bogate doświadczenie DFDS w zakresie nabywania, instalowania i obsługi systemów skruberów, osiągamy zarówno synergię operacyjną, jak i finansową - powiedział Niels Smedegaard, dyrektor generalny DFDS.
DFDS opublikowała niedawno wyniki za II kwartał 2018 r. To był okres wzrostów, a władze firmy nie ukrywają, że są zadowolone z osiągniętych w tym czasie rezultatów.
Od kwietnia do końca czerwca przewoźnik osiągnął przychód na poziomie 3,89 miliarda koron duńskich (DKK), co oznacza wzrost o 5,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Aż o 8,6 procent wzrósł wskaźnik EBITDA – z 738 do 802 milionów DKK. Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek był wyższy o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniósł 533 miliony euro.
Powyższe rezultaty to przede wszystkim zasługa wzrostów, które udało się osiągnąć w zakresie przewozów frachtowych. Ruch pasażerski okazał się mniej okazały niż przed rokiem, a co za tym idzie, mniej lukratywny. To efekt tego, że w tym roku świąteczna gorączka (Wielkanoc) przypadła na I kwartał, a nie – jak w ubiegłym roku – w II kwartale. Fakt ten przełożył się na liczbę pasażerów, a co za tym idzie, na wynik finansowy.
Warto wspomnieć, że w II kwartale pierwszy raz wzięte zostały pod uwagę wyniki z działalności armatora na Morzu Śródziemnym – chodzi tu oczywiście o przejętą niedawno przez DFDS turecką firmę U.N. Ro-Ro. Jak się okazało w ostatnich dniach, przejęcie nastąpiło w niezbyt szczęśliwym momencie. Wkrótce po przeprowadzeniu transakcji turecka waluta zaczęła bowiem gwałtownie tracić na wartości, co przełożyło się na notowania DFDS na giełdzie. Władze firmy nie straciły jednak optymizmu.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych