PMK
W chińskim zakładzie Damen Yichang Shipyard położono stępkę pod budowę bunkierki LNG dla nowej marki na rynku energetycznym - Elengera, poprzednio znanego pod nazwą Eesti Gaas.
Jednostka o pojemności 6 tys. m3 zapewni usługę bunkrowania gazu ze statku na statek dla wszystkich rodzajów jednostek LNG w północnej i wschodniej części Morza Bałtyckiego.
Po próbach morskich wiosną 2020 roku statek dotrze do Estonii latem następnego roku i rozpocznie pracę jesienią. Elenger korzysta obecnie z cystern lądowych do zasilania napędzanego paliwem LNG promu Megastar, który kursuje między Tallinem a Helsinkami. W ubiegłym roku firma dostarczyła ponad 16 000 ton LNG i bunkrowała Megastar ponad 1600 razy.
Nowe zamówienia to dobra wiadomość dla Damen Shipyards Group, po tym jak koncern zanotował stratę 17 mln euro w 2018 roku, przerywając tym samym serię 15 lat z rzędu zysków.
Jak wyjaśniono, na wynik całoroczny wpływ miał trwały okres trudności w wielu sektorach morskich i inwestycje dokonane przez Damen. Pomimo trudnych warunków rynkowych, grupie udało się zdobyć wiele kontraktów, wartych w regionie 1,9 mld euro w 2018 roku.
- Ogólny obrót firmy można uznać za solidny. Trudność polega na tym, że pomimo wysokiego poziomu aktywności trudno o zysk ze względu na wiele czynników, w tym nadpodaż statków na niektórych rynkach, ostrą konkurencję i rosnące koszty pracy w niektórych regionach - skomentował Réne Berkvens, dyrektor generalny koncernu.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych