Na żeglugowych liniach morskich Daleki Wschód - porty Morza Północnego (i DCT Gdańsk) miniony tydzień zakończył się znów spadkiem frachtu przewozu towarów w kontenerach.
W umowach spotowych, ceny zmalały z 1003 dolarów za TEU (kontener 20. stopowy) do 938 USD/TEU, czyli o prawie 6,5 proc. Był to trzeci tydzień spadku cen przewozów na tej linii.
Z Azji do portów Morza Śródziemnego (i Czarnego) stawki staniały nieco mniej, bo z 1355 do 1273 USD/TEU.
Ogólnie, Shanghai Containerized Freight Index także zmalał, drugi tydzień pod rząd – z 1088,28 USD/TEU do 1023,04 USD/TEU. Wiąże się to z zakończonymi wzmożonymi zakupami przed chińskim nowym rokiem.
Spośród 14 głównych linii żeglugowych, fracht staniał na 9 z nich, w tym na największych pod względem wolumenu przewozu. Oprócz linii „europejskich”, transport oceaniczny stał się tańszy także na kierunku z Azji do portów zachodniego i wschodniego wybrzeża, odpowiednio: 2009 i 4946 USD/FEU (kontener 40. stopowy).
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych