PMK
Ośmiu armatorów niezrzeszonych w dwóch największych sojuszach: 2M i Ocean Alliance, zamierza założyć własny alians, by móc konkurować z gigantami na szlakach Wschód-Zachód – donosi agencja Alphaliner.
W skład nowego aliansu mieliby wejść: Hapag-Lloyd, Hanjin, Hyundai Merchant Marine, MOL, NYK, ‘K’ Line, Yang Ming, UASC. Według Alphalinera armatorzy są w stanie negocjacji i reorganizacji obecnych sojuszy, w których się znajdują. Ich celem jest stworzenie 3 siły na rynku przewozów kontenerowych. Zmusza ich do tego niedawne powstanie Ocean Alliance składającego się z CMA CGM, Cosco, Evergreen i OOCL.
Najnowsze wieści wpisują się w prognozę ekspertów z agencji Drewry, którzy przewidują, że w połowie 2017 roku na rynku liczyć się będą tylko trzy globalne alianse, skupiające łącznie 13 armatorów.
Nowy alians według opinii ekspertów mógłby bez problemu konkurować z 2M (Maersk i MSC) i Ocean na szlakach transpacyficznych oraz z Azji do Północnej Europy. Drewry ocenia jednak szansę na powstanie tego aliansu w obecnej formie jako bardzo małą, ze względu na rozbieżne cele poszczególnych armatorów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych