PMK
Konsolidacja rynku poprzez fuzje to dominujący trend na rynku kontenerowców, a od niedawna także na rynku tankowców. Niedługo podobne zjawisko będzie można zauważyć także na rynku masowców.
- W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy dojdzie do przynajmniej pięciu fuzji - powiedział Robert Bugbee, prezes Scorpio Bulkers, podczas przemówienia w panelu dyskusyjnym na temat branży transportu suchych ładunków masowych zorganizowanego przez CapitalLink.
Co najmniej trzy z nich mają się odbyć w czerwcu, dodał Bugbee, nie podając szczegółów na temat firm, które miałyby w tym wziąć udział.
Rynek masowy widocznie jest już gotowy na konsolidację. Ten trend napędza fakt, że inwestorzy preferują inwestycje w duże firmy. W rezultacie wiele podmiotów na rynku rozważa połączenie sił i rozpoczyna dyskusję z potencjalnymi partnerami.
Inną opinię na ten temat ma Polys Hajioannou, prezes i dyrektor generalny Safe Bulkers, który nie wierzy, że dojdzie do konsolidacji w sektorze suchych masowców.
- Każda firma ma własne pomysły i strategie. Mało które z nich mogłyby się zebrać się razem i wnieść znaczący wkład poprzez konsolidację - powiedział Hajioannou.
- Przykład grupy Fredriksena, która nabyła armatora Quintana to wyjątek potwierdzający regułę. O wszystkim wtedy zadecydował bardzo dobry timing. Mała szansa, że z tego jednego przejęcia wyrośnie nowy trend – twierdzi Hajioannou.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych