Coraz częstsza współpraca armatora Hamburg Sud z członkami aliansu Ocean Three: CMA CGM, CSCL i UASC prawdopodobnie doprowadzi do dołączenia niemieckiej firmy do tego porozumienia – twierdzą eksperci z agencji Drewry. Potwierdzają to przedstawiciele dwóch stron, którzy stwierdzili, że "nic nie stoi na przeszkodzie, by tak się stało".
Ocean Four, bo tak pewnie nazywałby się poszerzony o Hamburg Sud alians, wciąż nie dorównywałby porozumieniu 2M (Maersk i MSC) pod względem nośności. Dałby jednak swoim członkom przewagę na rynku w postaci unikalnego połączenia usług na szlakach Wschód-Zachód i Północ-Południe. Zmusiłoby to pewnie do reakcji dotychczasowe alianse, które również poszukiwałyby partnerów, by poszerzyć swój obszar działania.
- Otworzenie się na inną firmą jest jednak ryzykowne. Nowe podmioty często muszą się wkupić w alians pobierając niskie stawki. Jednak w przypadku Hamburg Sud i Ocean Three nie będzie to tak uciążliwe, ze względu na wcześniejszą współpracę tych podmiotów – oceniają analitycy z Drewry. - Powstanie Ocean Four leży w interesie obu stron, gdyż umożliwi im to świadczenie unikatowej propozycji sprzedaży (USP) praktycznie na całym świecie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych