Po trzech latach strat, grupa China Ocean Shipping Company (COSCO) wróciła w 2014 roku w swoich księgach finansowych do koloru czarnego.
Jej łączny zysk netto wyniósł 5,04 mld juanów, tj. około 823 mln USD. Było to możliwe, mimo niepewnej sytuacji na rynku frachtu oceanicznego, dzięki poprawie o 2,02 proc. przychodów operacyjnych i obniżce o 0,21 proc. ogólnych kosztów działalności, poinformował zarząd.
Według niego, COSCO Group zakłada uzyskać do 2020 roku rentowność w działalności w granicach 4 - 5,5 proc. rocznie.
COSCO to piąty pod względem pojemności statków największy na świecie armator kontenerowców. Należy do kapitału chińskiego, pochodzącego z Singapuru.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych