pc
W tym roku rozpocznie się przystosowywanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego w ramach projektu tzw. „autostrady morskiej”.
Autostrada morska to jeden z nowych europejskich projektów tworzących korytarze transportowe w Europie. Projekt Trelleborga i Świnoujścia zakłada lepsze połączenie obu portów w systemie intermodalnym, dzięki któremu oba porty będą mogły przyjmować m.in. promy o długości do 265 m.
Aby to osiągnąć w Świnoujściu, powstanie niemal 300 metrowe nabrzeże, powstałe ze zmodernizowanych stanowisk 5 i 6. Zostaną wybudowane nowe place postojowe, na które będzie prowadzić nowa estakada. Zostanie też rozbudowany system torów kolejowych, powstanie nowa rampa załadunkowa, a także zostanie przebudowana galeria pasażerska. Równolegle w Trelleborgu rozpocznie się modernizacja terminalu. Prace mają zakończyć się pod koniec 2019 roku. Oba porty pozyskały na ten cel prawie 30 mln euro z Instrumentu Finansowego „Łącząc Europę" (ang. Connecting Europe Facility – CEF).
Zdaniem Tommy Haléna dyrektora zarządzającego Portu Trelleborg, ważna jest współpraca pomiędzy naszymi portami, szczególnie w kwestii tworzenia korytarza transportowego i transportu intermodalnego. Szwedzi przewidują duży rozwój tej gałęzi transportu, jak również postulują budowę nowych i bardziej ekologicznych jednostek pływających na Bałtyku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych