PMK
Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM, sprzeda 90 proc. udziałów w terminalu Los Angeles funduszom infrastrukturalnym. Cena transakcji opiewa na 817 mln dolarów.
CMA CGM zatrzyma 10 proc. udziałów w terminalu Global Gateway South, a reszta trafi do funduszy EQT Infrastructure i P5 Infrastructure. Francuzi nabyli własność terminalu w 2015 roku, podczas przejęcia singapurskiego NOL, którego transakcja wyniosła 2,4 mld dolarów.
Sprzedaż terminalu pozwoli CMA CGM spłacić długi, które powstały w czasie przejęcia NOL. Ogółem Francuzi chcą zbyć się niepotrzebnego majątku o wartości 1 mld dolarów.
NOL powstał w 1968 roku i był w 2015 roku największą linią kontenerową w południowo-wschodniej Azji. Między innymi dzięki niej Singapur uzyskał status globalnego centrum przeładunkowego. Od kilku lat jednak armatorowi niem szło tak dobrze. W tym czasie firma zanotowała aż 1,2 mld dolarów straty.
Singapurski przewoźnik to wciąż jednak łakomy kąsek dla CMA CGM. Francuzi umocnili dzięki jego nabyciu swoją pozycję trzeciego największego armatora kontenerowców na świecie, co pozwoliło im lepiej konkurować z liderami rynku: Maerskiem i Mediterranean Shipping Co. (MSC). Obecnie CMA CGM posiada ponad 10 proc. udziałów w rynku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych