PMK
Francuska grupa żeglugowa CMA CGM połączyła siły ze startupem z San Francisco, aby zbadać wykorzystanie sztucznej inteligencji na swoich statkach.
CMA CGM, druga co do wielkości na świecie linia kontenerowa, ogłosiła we wtorek, że rozpoczęła współpracę z Shone, kalifornijskim startupem uruchomionym przez trzech francuskich inżynierów w 2017 r.. Młoda firma specjalizuje się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do transportu morskiego.
Armator twierdzi, że dzięki współpracy Shone uzyska dostęp do jednostek CMA CGM Group w celu sfinalizowania rozwoju systemów sztucznej inteligencji na pokładzie kontenerowców.
Zgodnie z zapowiedziami CMA CGM, Shone wbuduje systemy gromadzenia danych na pokładzie, które następnie zostaną przeanalizowane w centrali start-up w San Francisco w Kalifornii. System Shone będzie łączył dane z wielu czujników (radaru, kamery, AIS itp.), aby zwiększyć bezpieczeństwo jednostki, zapobiegając m.in. kolizjom.
CMA CGM powiedział, że współpraca jest zgodna ze strategią innowacji poprzez transformację cyfrową wdrożoną przez prezesa i dyrektora generalnego Rodolphe Saadé.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości