To nie było łatwe zadanie. W Porcie Gdańsk przeładowano ze statku na barkę przy Wolnym Obszarze Celnym w Porcie Gdańsk 1,4 tys. ton elementów typu project cargo. Najcięższy z nich ważył 456 ton. Do operacji użyto dźwigu pływającego ENAK o udźwigu 600 ton.
14 marca na pokładzie statku Wilson Fedje przypłynęły do gdańskiego portu konstrukcje typu project cargo. Operacji przeładunkowej dokonywała firma Vetro Shipping, nowy operator logistyczny działający na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku, specjalizujący się w obsłudze głównie drobnicy konwencjonalnej i sztuk ciężkich.
- To była bardzo ciekawa i względnie skomplikowana operacja realizowana na potrzeby i zlecenie PKN Orlen w Płocku. Operacja była o tyle ciekawa, że realizowana była w relacji bezpośredniej statek – barka, przy użyciu dźwigu pływającego ENAK – poinformowała naszą redakcję Monika Wszeborowska z Portu Gdańsk.
Przeładowano 8 elementów typu project cargo o łącznej wadze 1,4 tys. ton, w tym ponad 400-tonowy generator oraz turbina gazowa firmy Siemens, które po załadunku na barki przetransportowane zostaą bezpośrednio do Płocka, na potrzeby powstającego tam bloku gazowo-parowego w nowej elektrociepłowni. Ładunek spłynie Wisłą, spodziewany jest w Płocku między 23, a 25 marca.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych