Zarządzająca nadmorską autostradą Gdańsk Transport Company może zmienić właścicieli. W gronie zainteresowanych są m.in. fundusze chińskie i arabskie – pisze "Puls Biznesu".
AmberOne to bursztynowy szlak autostrady A1, którą na odcinku z Gdańska do Torunia zarządza koncesjonariusz - Gdańsk Transport Company. Akcjonariuszami jest m.in. Skanska, która jest wymieniana na pierwszym miejscu wśród podmiotów przygotowujących się do wyścia ze spółki. Ma ona 30 proc. akcji, ale z informacji "PB" wynika, że nie wszystkie mogą trafić pod młotek.
Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych twierdzą, że jeśli Skanska zdecyduje się na transakcję, to wraz z nią swoje akcje sprzedać może też kilku innych akcjonariuszy. W sumie do nabycie może być około 60 proc. - czytamy w artykule.W gronie zainteresowanych nieoficjalnie wymieniany był m.in. fundusz infrastrukturalny Meridan, który jest akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej. Według jednego z przedstawicieli firm działających na autostradowym rynku, wśród potencjalnych nabywców są także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbujące ulokować kapitał w Europie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych