Operator największego chińskiego portu, Shanghai International Port Group (SIPG), wygrał przetarg na obsługę portu, który powstanie w izraelskiej Hajfie. Budowa przystani ma się rozpocząć w tym roku, a port ma zacząć działać od 2021 roku.
Yisrael Katz, izraelski minister transport, stwierdził, że "pojawienie się międzynarodowych operatorów w Izraelu to dramatyczny punkt zwrotny na tym rynku". Jego zdaniem, pojawienie się chińskiego operatora ma zwiększyć konkurencję w Hajfie.
- Nasze nowe porty w Hajfie i Aszdodzie będą główną siłą napędzającą naszą ekonomię. Dlatego zdecydowaliśmy się na zagranicznego operatora, o międzynarodowych standardach – mówił minister.
Przetarg na operatora drugiego budowanego, izraelskiego portu (w Aszdodzie) powinien się niebawem zakończyć. O wygraną w nim walczą dwie międzynarodowe koncerny: holenderski TIL i niemiecki EUROGATE.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych