PMK
Konsorcjum złożone z kilku firm zapłaci około miliarda euro za niemiecki bank HSH Nordbank, który kiedyś był największym na świecie źródłem finansowania sektora żeglugowego. Niemiecki rząd zdecydował się na ten ruch po szeregu kiepskich wyników finansowych i nieudanych bailoutów.
Nowymi, głównymi udziałowcami banku będą grupy Cerberus i J.C. Flowers, a część akcji pozyskają także inwestorzy: GoldenTree, Centaurus Capital oraz austriacki bank BAWAG. Niemiecki rząd ogółem pozbędzie 94,9 proc. akcji HSH za cenę 1,2 mld dolarów.
HSH stał się największym na świecie pożyczkodawcą dla sektora żeglugowego w 2000 roku. Potrzebował jednak dwóch rządowych interwencji ratunkowych po gwałtownej zapaści w żegludze spowodowanej światowym kryzysem finansowym i nadpodażą tonażu wśród firm spedycyjnych.
Hamburg and Schleswig-Holstein uratowały HSH, wpłacając 3 miliardy euro kapitału i gwarantując koleje 10 miliardów euro w 2009 r. W 2011 r. gwarancja została obniżona do 7 miliardów euro, ale HSH poprosił o przywrócenie jej pierwotnego poziomu w 2013 r. Gwarancja zostanie teraz wycofana, a cena zakupu może zostać obniżona po dokonaniu ostatecznej oceny pozostałego ryzyka.
Całkowite straty poniesione w związku z inwestycjami HSH wyniosły od 10,8 miliarda do maksymalnie 14 miliardów euro.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych