PMK
Jednostka do bunkrowania paliwa LNG Kairos jest bliska ukończenia w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard. Statek jest szykowany dla armatora Bernhard Schulte.
Jednostka zostanie następnie wyczarterowana przez firmę Nauticor i Klaipedos Nafta, właściciela litewskiego terminalu LNG w Kłajpedzie. To efekt umowy podpisanej z armatorem we wrześniu 2016 roku.
Nauticor przyznał na swoich mediach społecznościowych, że konstrukcja statku o pojemności 7,5 tys. m3 „jest już w późnej fazie realizacji”.
- Obecnie jednostka przechodzi wszelkie potrzebne testy, przed pierwszym resjem – powiedział Nauticor.
Po zakończeniu statek będzie stacjonował w litewskim porcie w Kłajpedzie, skąd będzie zaopatrywał klientów morskich i małe terminale LNG wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.
Hyundai Mipo twierdzi, że będzie to pierwszy na świecie statek do tankowania LNG bez balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.
Według Nauticor, statek do tankowania LNG ma przybyć do Europy przed końcem tego roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych