Wczoraj (17.11) odbyło się seminarium "Bezpieczeństwo w portach morskich" zorganizowane przez Polski Rejestr Statków oraz Krajową Izbę Gospodarki Morskiej.
Celem seminarium było upowszechnienie wiedzy o najlepszych praktykach związanych z działaniami na rzecz wielopłaszczyznowego bezpieczeństwa portów morskich. W wydarzeniu udział wzięli pracownicy portu Gdańsk, PRS, Kapitanatów Gdynia i Gdańsk oraz Akademii Morskiej z Gdynii.
W czasie semnarium można było wysłuchać m.in. Jerzego Saja z Urzędu Morskiego w Gdyni, który wyjaśniał jak wygląda obsługa ładunków niebezpiecznych w gdyńskim porcie. W latach 2010-14 w gdyńskim porcie liczba awarii związanych z tymi substancjami wynosiła od 1 do 3, z wyjątkiem 2010 roku, kiedy ich liczba wyniosła aż 11. Większość tych przypadków to efekt złej obsługi poza portem, tylko dwa potencjalnie groźne zdarzenia były skutkiem błędów załogi portu.
Z kolei Marek Nościusz z PRS przedstawił w swojej prezentacji kierunki działania, jakie porty powinny przyjąć, aby ograniczyć wypadki przy pracy, choroby zawodowe oraz zmniejszyć zagrożenia wypadkowe. Radosław Hołda z Portu Gdańsk mówił o ochronie przeciwpożarowej w tym porcie, a całość seminarium zakończyła prezentacja Iwony Gibas i Sebastiania Misiuka z PRS o bezpieczeństwie ładunków przechowywanch na terenie portów morskich. Jako przykład posłużyła niedawna tragedia w chińskim porcie Tiencin.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych