pc
W Zielonce, Mokrej Wsi i Tłuszczu PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują bezkolizyjne skrzyżowania w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Wartość inwestycji to około 100 mln zł - poinformowały we wtorkowym komunikacie PKP PLK.
"Nowe obiekty zapewnią sprawniejszy przejazd pociągów na linii Warszawa – Białystok oraz zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym" - napisano w komunikacie.
W Zielonce tunel drogowy powstanie w ciągu ulicy Inżynierskiej. Nowy obiekt połączy Inżynierską z ulicą Leśną i Kolejową.
Z kolei w Tłuszczu PKP PLK wybudują wiadukt drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowo-drogowy. Na wiadukcie będą wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe.
W Mokrej Wsi powstanie wiadukt nad linią kolejową, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Poza ułatwieniem dla kierowców, będą ścieżki rowerowe i chodniki oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
Bezkolizyjne skrzyżowania w Tłuszczu, Mokrej Wsi i Zielonce będą realizowane w systemie "projektuj i buduj", na co zaplanowano 22 miesiące.
Rail Baltica tolinia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki[1]. Planowany odcinek Rail Baltica w Polsce to 341 km trasy kolejowej, z czego 172 km linii dwutorowej i 169 km linii kolejowej jednotorowej. Pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością 160 km/h[2]. Jest to jeden z priorytetowych projektów Trans-European Transport Networks (Sieci Transeuropejskie TEN-T).
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych