oprac. MN
Popularny hiszpański przewoźnik pochwalił się rezultatami, jakie udało mu się osiągnąć na zainaugurowanej niedawno trasie pomiędzy Melillą a Malagą, a także Melillą a Almerią. Balearia nie kryje pozytywnego zaskoczenia osiągniętymi wynikami.
W czasie pierwszego miesiąca regularnego kursowania na promie Nissos Chios, który obsługuje oba połączenia, znalazło się w sumie ponad 11 tysięcy pasażerów, a także 2 tysiące pojazdów osobowych. Firma realizowała też badania, które miały zmierzyć poziom zadowolenia pasażerów. Osoby korzystające z serwisu pochwaliły go za krótki czas przeprawy oraz punktualność. Pozytywnie oceniona została również jakość obsługi pasażerów.
Firma poinformowała jednocześnie, że w najbliższych dniach oba serwisy zostaną czasowo zawieszone. Przerwa będzie jednak chwilowa. Związana jest z koniecznością przeprowadzenia przeglądu promu Nissos Chios. Operator zapowiedział, że przerwa rozpocznie się w poniedziałek 30 stycznia. Statek powróci jednak do regularnego kursowania już 3 lutego.
Przeprawa na trasie Melilla – Almeria zajmuje cztery godziny, a na linii Melilla – Malaga – pięć godzin. Mellila znajduje się w Afryce Północnej. Miasto to stanowi eksklawę Hiszpanii. Dzięki dużej prędkości (28 węzłów, czyli ok. 52 km na godzinę), jaką rozwija prom wyznaczony do obsługi tych linii, zawinięcia do wszystkich portów odbywają się w ciągu jednej doby.
Balearia korzysta z promu Nissos Chios na zasadzie charteru od firmy Hellenic Maritime Seaways, właściciela jednostki. Zbudowany w 2007 r. prom może przyjąć na pokład 1400 pasażerów oraz 400 pojazdów osobowych.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych