PMK
Korea Południowa ujawniła swój ambitny projekt odnowienia floty, która zakłada budowę nawet 200 jednostek przez kolejne 3 lata. W ramach tego planu ma powstać przynajmniej 140 masowców i 60 kontenerowców.
Zgodnie z planem, ujawnionym dziś przez koreańskie Ministerstwo Oceanu i Rybołówstwa, kraj zamierza stworzyć symbiotyczny system, który odnowi flotę kraju dzięki wydajnym, ekologicznym statkom, jednocześnie dając miejscowym stoczniom zamówienia, a portom większe przeładunki.
Plan powstał jako odpowiedź na upadek armatora Hanjin Shipping, który obniżyła sprzedaż przemysłu żeglugowego w Korei Południowej o 10 trylionów KRW (940 miliardów dolarów), zmniejszając o połowę tonaż kontenerowców.
Jedną z kluczowych cech tego planu jest zapewnienie finansowania, zwłaszcza dla mniejszych firm żeglugowych, które dotychczas miały ograniczony dostęp do finansowania inwestycji statków.
W tym celu Korea Maritime Promotion Corporation, spółka stworzona do wsparcia morskiej branży w tym kraju, wprowadzi program wspierania inwestycji w nowe statki, dostosowany do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta spółka ma rozpocząć działalność w lipcu i zapewni gwarancje pieniężne lub inwestycyjne na budowy nowych statków.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości