jk
Asfalty drogowe, produkowane i sprzedawane przez LOTOS Asfalt, znajdziemy na większości dróg w całej Polsce. Jednak zupełną nowością jest zastosowanie ich w mieszance mineralno-asfaltowej wzmacniającej dno basenu terminala DCT2 w Gdańsku. Ten nowatorski, jak na polskie warunki, projekt zrealizowały wspólnie spółki: Besix, NDI, Masfalt z Grupy CRH oraz LOTOS Asfalt.
– Do wzmocnienia dna basenu terminala kontenerowego użyto 81 tzw. materacy asfaltowych FOSA (z ang. fibered open structure asphalt) – mówi Adam Ciołkowski, dyrektor ds. Handlowych spółki LOTOS Asfalt – W ramach ich prefabrykacji skorzystano z najbardziej sprawdzonych asfaltów typu 50/70. Dzięki ich zastosowaniu terminal nie będzie miał problemów z bieżącą obsługą statków, których zanurzenie wynosi nawet 16 metrów.
Wymiary materaców wynoszą 35m x 10m x 0,3m.
DCT jest jedynym terminalem głębokowodnym działającym w Polsce i największym na Morzu Bałtyckim. Oddano go do użytku w 2007 r. W ub.r. terminal przeładował blisko 1,3 mln kontenerów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych