• <

Armatorzy chętniej złomują mniejsze jednostki

PMK

28.08.2018 20:18 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Armatorzy chętniej złomują mniejsze jednostki - GospodarkaMorska.pl

Armatorzy starych, małych jednostek prawdopodobnie niedługo znów zainteresują się złomowaniem swoich statków. Powodem nagły zwrot w stawkach czarteru.

Według danych Alphalinera obecnie na rynku znajduje się 131 kontenerowców o ładowności 500-5,1 tys. TEU bez pracy. To o 75 więcej niż w lutym tego roku. Ogółem na stan 23 lipca na rynku jest 142 kontenerowców bez pracy o łącznej ładowności 341,2 tys. TEU. To 1,6 proc. światowej floty tych jednostek.

Armatorzy kontenerowi kontynuują także przekładanie odbioru swoich nowych jednostek. Obawiają się, iż te jednostki wywierałyby dalszą presję na rynku kontenerowców, który w ubiegłym roku odnotował umiarkowaną poprawę.

W celu ograniczenia niekorzystnego wpływu wprowadzenia nowego tonażu na rynek, który już został nadmiernie napompowany, firmy żeglugowe zdecydowały się opóźnić niektóre z zaplanowanych dostaw na ten rok, przesuwając je na 2019 rok.

Chiński lider kontenerowy COSCO Shipping odłożył odbiór dziesięciu z 28 megakontenerowców, które miały w tym roku dołączyć do ich floty. Ponadto, tajwański Yang Ming odłożył dostawy trzech kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU na 2019 rok – wynika z danych Alphaliner..

Pomimo tych opóźnień, na rynku w tym roku pojawią się kontenerowce o łącznej ładowności 1,5 mln TEU. Ponad połowa z tych dostaw będzie składać się z megakontenerowców o ładowności od 14 do 21 tys. TEU.

Ogromna część oczekiwanych dostaw, ponad 1,2 miliona TEU, ma dołączyć do globalnej floty w pierwszej połowie roku. Z drugiej strony, przewiduje się, że tylko 350 000 TEU zostanie w tym roku wysłane na złom, sporo mniej w porównaniu z 442,000 TEU zezłomowanymi w zeszłym roku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.