mk
Grecja pozostaje na pierwszym miejscu, pomimo 12% spadku łącznej wartości statków. Serwis VesslesValue opublikował listę 10 państw posiadających największe floty statków handlowych. W rankingu uwzględniono statki pełnomorskie oraz jednostki offshore.
Rok 2016 był korzystny dla masowców, pomimo rekordowo niskich wyników na początku roku. Pierwsza trójka największych flot świata, czyli Grecja, Japonia i Chiny uzyskały wzrost wartości floty o 4 mld dol. Jednym z powodów wzrostu tonażu były rekordowo niskie ceny statków.
Niemiecka flota kontenerowców skurczyła się w 2016 roku o równowartość prawie 11 mld dol. Największy spadek dotyczy sektora statków typu panamax i post-panamax. Niektóre statki w ciągu jednego roku utraciły ponad 60% swojej wartości. Wpływ tych statków na wynik jest znaczący dla niemieckiej floty handlowej. W 59% składa się ona właśnie ze statków tego typu.
Greccy właściciele tankowców zaczęli rok 2016 ze średnimi zarobkami rzędu ponad 100,000 dol. dziennie. Jednak pod koniec roku ich flota tankowców skurczyła się o równowartość 11 mld dol. Kolejnym krajem, który stracił znacząco na sprzedaży statków są Stany Zjednoczone, gdzie tonaż tego państwa zmalał o równowartość 4 mld dol.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych