mk
"Bullwinkle" była najwyższą na świecie wieżą wiertniczą. Mierzy 412,1 m długości. Do jej budowy użyto 10 razy więcej stali niż do Wieży Eiffla. Waży ponad 50 tys. ton. Sama jej budowa zajęła 2,5 roku.
Do jej transportu trzeba było zbudować specjalną barkę, która była wówczas największa na świecie. Wieża była holowana w jednym kawałku, 332 mil morskich do jej ostatecznej lokalizacji.
Platforma została zainstalowana w 1988 roku przez firmę Shell w Zatoce Meksykańskiej i była uważana za jeden z najbardziej niezwykłych wyczynów inżynierii 20. wieku.
Realizacja całego projektu trwała ponad 5 lat i pochłonęła 500 mln dol.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych