Głębokowodny port Yantian w Shenzen w prowincji Guangdong w Chinach rozpoczął budowę nowego terminala kontenerowego.
Yantian International Container Terminals, którego współoperatorem (wraz z Shenzen Yantian Port Group) jest grupa Hutchison Port Holdings, rozpoczął budowę nowego terminala kontenerowego we wschodniej części portu. Inwestycja jest warta 2,28 miliarda dolarów.
W pierwszej kolejności nowy terminal zostanie wyposażony w trzy zautomatyzowane nabrzeża położone wzdłuż niespełna 1,5-km wybrzeża. Zgodnie z informacjami podanymi przez chińską gazetę „Shenzhen Special Zone Daily”, już wtedy terminal będzie mógł przeładować 3 miliony TEU rocznie i obsługiwać statki do 200 tys. ton.
Z innymi obszarami portu nowy terminal połączą nowe drogi oraz linia kolejowa, która zostanie wpięta w system kolejowy miasta.
Głównej inwestycji towarzyszyć będą poboczne, m.in. projekty cyfrowe mające na celu integrację operacji portowych z 5G, systemami satelitarnymi, blockchain, big data, sztuczną inteligencją i Internetem. Dzięki temu nowy terminal będzie aspirował do miana wiodącego inteligentnego i zielonego portu kontenerowego.
Port Yantian jest jednym z największych portów kontenerowych na świecie i odpowiada za połowę przepustowości kontenerów w porcie Shenzhen, jedną trzecią wolumenu ładunków handlowych Guangdong i jedną czwartą wolumenu handlu zagranicznego między Chinami a USA.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”