Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą HaskoningDHV Polska na „Opracowanie planu rozwoju oraz koncepcji zagospodarowania obszarów Doliny Logistycznej na terenie Gminy Kosakowo wraz ze wstępnym studium wykonalności”.
Sygnowana między spółkami umowa rozpocznie proces planowania Doliny Logistycznej, będącej częścią projekt TEN-T. Projekt jest powiązany także z budową Drogi Czerwonej w Gdyni.
– Dziękuję bardzo za dotychczasowe wspólne działania włodarzom miast i gmin niezwykle zaangażowanych w rozwój idei Doliny Logistycznej. Warto podkreślić, że współczesny wymiar gospodarczy Portu Gdynia wynika nie tylko z rokrocznie poprawianego wyniku ekonomicznego, nowych inwestycji infrastrukturalnych, czy rozwijanych usług portowych. Port to również przestrzeń współpracy wszystkich jego interesariuszy. Jest to wartość, którą należy szczególnie cenić w aktualnych, turbulentnych czasach – powiedział Kazimierz Koralewski, wiceprezes Zarządu Portu Gdynia.
– Rozwój Doliny Logistycznej jest ważnym elementem dla naszej gminy. Pamiętamy doskonale z historii, że rozwój wspaniałego miasta Gdyni nastąpił dzięki budowie portu, wierzymy że rozpoczęcie prac nad terenem Doliny Logistycznej tak samo przyczyni się do rozwoju Gminy Kosakowo i Miasta Rumi – komentował Marcin Majek, Wójt Gminy Kosakowo.
Dolina Logistyczna to obszar gospodarczy, w którym podstawą będą usługi logistyczne. Powstanie na terenie Gminy Kosakowo, w sąsiedztwie portu. Jego celem jest przyciągnięcie inwestorów, a tym samym zwiększenie konkurencyjności samego portu. W planowanej Dolinie Logistycznej mają docelowo znaleźć się m.in. obiekty magazynowo-składowe, kolejowy terminal intermodalny i centralny parking dla ciężarówek, które będą czekały na obsługę w Porcie Gdynia. Jednakże jej budowa będzie ściśle związana z utworzeniem nowego układu komunikacyjnego, który połączy ten obszar z istniejącą siecią dróg i szlaków kolejowych.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej