Grupa NDI pracuje już nad przebudową Nabrzeża Indyjskiego w Gdyni. 540-metrowy odcinek zostanie poszerzony i pogłębiony, by móc obsługiwać większe jednostki.
Umowa na przebudowę Nabrzeża Indyjskiego podpisana została między Zarządem Morksiego Portu Gdynia a Grupą NDI w zeszłym roku. Prace mają trwać 22 miesiące, a ich koszt ma wynieść około 135 milionów złotych. W ramach przebudowy nabrzeże ma zostać całkowicie zmodernizowane i poszerzone o 6 metrów, a basen pogłębiony do 15,5 metra – z możliwością późniejszego pogłębienia do 17 metrów. Dzięki temu do nabrzeża będą mogły przybijać większe statki.
Grupa NDI poinformowała o postępach prac. Według komunikatu, zaawansowanie prac kafarowych wynosi już 70%. W ramach poszerzania nabrzeża powstaje już jego nowa ściana, która wykonana będzie z pali rurowych i stalowych grodzic. Do kotwienia pali wykorzystywany jest ponton jack-up. Jednocześnie trwa rozbiórka umocnienia dna i wyposażenia hydrotechnicznego. Dzięki pracom czerpalnym basen zostanie pogłębiony do 15,5 metra. Z dna wydobyte zostanie około 80 tys. m3 urobku. Na samym nabrzeżu, po jego poszerzeniu, powstanie nowy układ drogowo-kolejowy i wszystkie instalacje technologiczne, wraz z wydłużeniem estakady i wybudowaniem nowej konstrukcji oczepu żelbetowego i samochodowo-kolejowego kosza przyjęciowego.
Wykonawca zbudował
już tymczasowe stanowisko przeładunkowe z dwiema dalbami, pomostami
komunikacyjnymi i pływającą platformą pod rurociągi przesyłowe.
Zgodnie
z umową pierwszy odcinek inwestycji ma być przekazany do eksploatacji
po 16 miesiącach od rozpoczęcia inwestycji, zaś całość ma zostać
zamknięta pół roku później.
Na Nabrzeżu Indyjskim przeładowywane są m.in. zboża. Obecnym dzierżawcą terminala zbożowego, do końca bieżącego roku, jest spółka Mondry Sp. z o.o. która prowadzi działalność przeładunkową pod nazwą Mondry Terminal Gdynia. Trwa jednak przetarg na wyłonienie nowego najemcy.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”