Moce przeładunkowe spółki Port Gdański Eksploatacja zwiększyły się. W Gdańsku wyładowane zostały właśnie dwa nowe żurawie, które zwiększą ratę przeładunkową PGE.
151-metrowy statek Rolldock Storm wpłynął do Portu Gdańsk w poniedziałek po południu. Do Polski przetransportował dwa samojezdne żurawie Liebherr LHM 280, które Port Gdański Eksploatacja zamówił w zeszłym roku. Ich rozładunek przy pomocy dźwigów statkowych rozpoczął się we wtorek i potrwał do środy.
Nowe żurawie Portu Gdańskiego Eksploatacji mają udźwig maksymalny wynoszący 84 tony i wysięg 40 metrów. Pracując w tandemie będą natomiast mogły przeładowywać nawet ładunki o wadze sięgającej 100 ton.
Maszyny zostały wyładowane na Nabrzeżu Szczecińskim i tam też będą pracować. Nowy sprzęt pozwoli spółce rozszerzyć zakres swojej działalności i podejmować się liczniejszych przeładunków sztuk ciężkich, project cargo, konstrukcji stalowych oraz maszyn i pojazdów. Żurawie LHM 200 zwiększą także ratę przeładunkową towarów masowych. Spółka podkreśla dodatkowo, że maszyny są napędzane silnikami diesla spełniającymi normy EU stage V/EPA Tier 5 final. Wcześniej firma podawała, że zamówione żurawie są przystosowane do przeładunków m.in. ładunków masowych (jak zboże czy węgiel), ale także do przeładunków blach w kręgach (c-haki), mają także jeden uniwersalny spreader kontenerowy.
Dostawa nowych dźwigów dla Portu Gdańskiego Eksploatacji to kolejna zrealizowana w ostatnich miesiącach inwestycja w urządzenia przeładunkowe. W ubiegłym roku firma odebrała trzy żurawie samojezdne Liebherr LHM 550, które są eksploatowane na nabrzeżu Dworzec Drzewny.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej