Została podpisana umowa dzierżawy nieruchomości gruntowej w Porcie Gdańsk. Dzięki temu spółka BLG AutoTerminal Gdańsk będzie tam realizowała przeładunki sprzętu militarnego, niezbędnego sojusznikom Polski do gwarantowania bezpieczeństwa w całej Europie.
Współpraca sił zbrojnych z podmiotami zajmującymi się przeładunkami odgrywa istotne znaczenie dla obronności kraju, dla działań NATO w razie zagrożenia m.in. terytorium Polski. W sytuacji konfliktu sprawne dostarczenie kontyngentów wojskowych jest możliwe wyłącznie drogą morską. Sprzęt wojskowy będzie przeładowywany i składowany na terenie portu wewnętrznego. Umowa została zawarta na okres 36 miesięcy.
- To kolejny przykład strategicznej roli jaką w międzynarodowych relacjach odgrywa Port Gdańsk, który posiada wszelką infrastrukturę konieczną do kompleksowej obsługi transportów strategicznych. W obecnej sytuacji geopolitycznej na pierwszy plan wysuwa się bezpieczeństwo Polski i jej sojuszników, płynność dostaw sprzętu wojskowego do Europy a dalej np. do Ukrainy. Jako największy port kontenerowy na Bałtyku i oczywisty partner dla naszych sąsiadów, mamy historyczną rolę do odegrania w rozwoju współpracy gospodarczej i w obszarze bezpieczeństwa całego regionu Europy Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Na razie czekamy na zgody korporacyjne i od I kwartału 2024 r. ruszamy z obsługą kontyngentów wojskowych – zaznaczył Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk.
- Od czasu aneksji Krymu i Donbasu przez Federację Rosyjską, obecność wojsk sojuszniczych w Polsce wzrosła, a od początku wojny zapotrzebowanie na usługi przeładunkowe wojsk w porcie jest znacznie większe. Jesteśmy bardzo dumni, że jako BLG AutoTerminal Gdańsk, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk tworzymy możliwość obsługi tych towarów na własnym, dedykowanym terminalu – powiedział Paweł Byglewski, prezes BLG AutoTerminal Gdańsk.
AutoTerminal Gdańsk należy do grupy BLG Logistics. Zajmuje się działalnością transportowo - spedycyjną oraz świadczeniem usług celnych i terminalowych na dużą skalę.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej