Ponad tuzin tankowców z skroplonym gazem ziemnym czeka na swoją kolej, aby zatankować w katarskim porcie Ras Laffan, co jest wyraźnym znakiem, jak napięty stał się światowy rynek gazu.
Nabywcy z Korei Południowej i Pakistanu należą do tych, którzy chcą zmaksymalizować dostawy w ramach długoterminowych kontraktów na dostawy z emiratem Bliskiego Wschodu, jednym z największych światowych eksporterów gazu ziemnego, według handlowców posiadających wiedzę w tej sprawie. Ładunki są powiązane z cenami ropy i kosztują około połowy obecnej stawki na spotowych rynkach gazu, gdzie globalny kryzys podaży spowodował, że ceny wzrosły do rekordowych wyników w sezonie.
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i dostawcy gazu miejskiego na całym świecie walczą o zdobycie odpowiedniej ilości gazu ziemnego przed zimą, kiedy popyt na paliwo wzrośnie na półkuli północnej. Katar dąży do podpisania większej liczby kontraktów, aby wesprzeć ogromną ekspansję i jest bardziej skłonny niż jego rywale do dostosowania zakontraktowanych wolumenów, zarówno w górę, jak i w dół.
Jak wynika z danych Bloomberg, kilkanaście statków balastowych ze skroplonym gazem ziemnym znajduje się u wybrzeży Kataru, a kolejnych pięć jest obecnie załadowywanych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy