Południowokoreański gigant
stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE),
należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie
kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch
swoich podspółkach.
Hyundai Heavy Industries otrzymało
zamówienie na budowę 7 z tych jednostek, a pozostałe miały
powstać w Hyundai Samho Heavy Industries. Całkowita wartość
kontraktu wynosiła 877 mln dolarów.
KSOE powiedział, że
kontrakty zostały anulowane, ponieważ anonimowy armator z Oceanii
przekroczył termin zapłaty.
W 2020 roku spółki KSOE zdobyły zamówienia na 116 statków o wartości około 10 miliardów dolarów, zbliżając się do celu 11 miliardów dolarów pomimo poważnego spowolnienia w sektorze spowodowanego skutkami pandemii koronawirusa.
W 2021 roku stoczniowiec zwiększył
swój cel do łącznych 14,9 miliardów dolarów, z powodu
pozytywnych prognoz dotyczących popytu w przemyśle stoczniowym.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy