Przedsiębiorstwo Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) anulowało kontrakt na budowę gazowca LNG dla klienta z Rosji.
Do zerwania kontraktu przyczyniły się opóźnienia płatnicze i przerwy w dostawach sprzętu oraz materiałów, wynikające z sankcji eksportowych nałożonych na Rosję.
Wartość umowy, zawartej w październiku 2020 r., wynosi 253 mln USD.
To już trzeci kontrakt na budowę zbiornikowca LNG, który zerwano z powodu niezdolności rosyjskiego klienta do wywiązania się z zobowiązań płatniczych. Dwie poprzednie umowy zostały rozwiązane odpowiednio w maju i czerwcu br.
Spekuluje się, że anonimowym klientem jest rosyjska firma gazownicza Novatek, która w 2020 roku zamówiła trzy zbiornikowce LNG przeznaczone do eksportu w Jamale.
„Poinformowaliśmy o rozwiązaniu umów, ale decyzja, czy zostaną one faktycznie zerwane, czy nie, zostanie podjęta przez klienta” – powiedział przedstawiciel DSME, cytowany przez portal Business Korea. Stocznia planuje kontynuować budowę statków zgodnie z harmonogramem i poszukuje najlepszych rozwiązań w obliczu zaistniałej sytuacji.
DSME czerpie potężne korzyści z rosnącego popytu na zbiornikowce LNG, które stanowią lwią część tegorocznego portfela zamówień stoczni. Z ponad 37 projektami budowlanymi firma przekroczyła już swój roczny cel 8,9 mld USD.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy