Już od kwietnia b.r. wiemy, iż realizacja nowoczesnego 44-metrowego trawlera dla największej stoczni Wysp Owczych - MEST Shipyard - będzie miała swój polski akcent. Obecnie prace nad projektem jednostki są już na zaawansowanym etapie i statek wchodzi właśnie w fazę przygotowania do budowy w stoczni.
Realizacja jednostki ruszyła pełną parą już w drugim kwartale tego roku. 15 kwietnia 2024 roku biuro projektowe Seatech Engineering z Gdańska podpisało kontrakt ze stocznią MEST na realizację projektu klasyfikacyjnego trawlera, o numerze budowy NB118 i wewnętrznym numerze projektu Seatech SE-517. Realizacja prac projektowych statku podzielona została na dwa etapy. W pierwszej kolejności zaplanowano wykonanie projekt klasyfikacyjnego pod nadzorem Bureau Veritas dla stoczni MEST. W drugiej fazie biuro projektowe zadeklarowało wsparcie wybranej stoczni w dokumentacji warsztatowej statku. Już na początkowym etapie podjęta została decyzja o wyborze Stoczni WISŁA z siedzibą w Gdańsku do realizacji wyposażonego kadłuba jednostki.
Projekt klasyfikacyjny statku, zatwierdzany przez Bureau Veritas, jest obecnie na zaawansowanym etapie, a umowa na wykonanie dokumentacji roboczej trawlera została podpisana 28 sierpnia 2024 roku w siedzibie Stoczni WISŁA.
Realizowany przez lokalne firmy statek ma zostać odholowany na Wyspy Owcze jesienią 2025 roku, a spodziewana dostawa do armatora, firmy P/F Varðin, planowana jest na połowę 2026 roku, w związku z czym prace projektowe realizowane są pełną parą. Jeszcze jesienią tego roku ma rozpocząć się palenie blach w Stoczni WISŁA.
Nie żyje kapitan żeglugi wielkiej Zbigniew Sulatycki
Kontrowersje wokół przewodniczącej PE i jej związków z przemysłem morskim
HMS Cardiff zwodowany. BAE Systems kontynuuje budowę nowej serii fregat dla Royal Navy
Deltamarin zabezpiecza kontrakty projektowe dla kolejnych statków dla Stena RoRo
Pierwszy okręt US Navy przybył do koreańskiej stoczni celem dokonania napraw
Trwa śledztwo w sprawie szkód finansowych stoczni "Wulkan"