• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024

Polskie biuro projektowe i polska stocznia kluczowymi ogniwami w budowie trawlera dla MEST Shipyard

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Polskie biuro projektowe i polska stocznia kluczowymi ogniwami w budowie trawlera dla MEST Shipyard

Partnerzy portalu

Poglądowa wizualizacja projektowanego trawlera SE-517, fot. Seatech Engineering

Już od kwietnia b.r. wiemy, iż realizacja nowoczesnego 44-metrowego trawlera dla największej stoczni Wysp Owczych - MEST Shipyard - będzie miała swój polski akcent. Obecnie prace nad projektem jednostki są już na zaawansowanym etapie i statek wchodzi właśnie w fazę przygotowania do budowy w stoczni.

Realizacja jednostki ruszyła pełną parą już w drugim kwartale tego roku. 15 kwietnia 2024 roku biuro projektowe Seatech Engineering z Gdańska podpisało kontrakt ze stocznią MEST na realizację projektu klasyfikacyjnego trawlera, o numerze budowy NB118 i wewnętrznym numerze projektu Seatech SE-517. Realizacja prac projektowych statku podzielona została na dwa etapy. W pierwszej kolejności zaplanowano wykonanie projekt klasyfikacyjnego pod nadzorem Bureau Veritas dla stoczni MEST. W drugiej fazie biuro projektowe zadeklarowało wsparcie wybranej stoczni w dokumentacji warsztatowej statku. Już na początkowym etapie podjęta została decyzja o wyborze Stoczni WISŁA z siedzibą w Gdańsku do realizacji wyposażonego kadłuba jednostki.

Podpisanie kontraktu na realizację prac projektowych z MEST Shipyard w siedzibie Seatech Engineering w Gdańsku, fot. Seatech Engineering


Projekt klasyfikacyjny statku, zatwierdzany przez Bureau Veritas, jest obecnie na zaawansowanym etapie, a umowa na wykonanie dokumentacji roboczej trawlera została podpisana 28 sierpnia 2024 roku w siedzibie Stoczni WISŁA.

Podpisanie umowy na realizację dokumentacji warsztatowej w siedzibie Stoczni WISŁA w Gdańsku, fot. Seatech Engineering


Realizowany przez lokalne firmy statek ma zostać odholowany na Wyspy Owcze jesienią 2025 roku, a spodziewana dostawa do armatora, firmy P/F Varðin, planowana jest na połowę 2026 roku, w związku z czym prace projektowe realizowane są pełną parą. Jeszcze jesienią tego roku ma rozpocząć się palenie blach w Stoczni WISŁA.

Partnerzy portalu

NAVIRETECH_strona_glowna_P4

Dziękujemy za wysłane grafiki.