Krajowa Izba Gospodarki Morskiej zorganizowała 14 maja br. w Budapeszcie drugą edycję Polskiego Dnia Morza na Węgrzech. Wydarzenie powstało przy współpracy z polską ambasadą oraz zaprzyjaźnionymi organizacjami okołobiznesowymi.
Celem wydarzenia jest promowanie w tym śródlądowym kraju polskiej branży morskiej. Jest to o tyle istotne, że węgierscy przedsiębiorcy, poszukujący rynków zbytu oraz możliwości zamówień, poszukują dogodnych tras do portów morskich. Stąd jako atrakcyjne rozwiązanie są promowane te znajdujące się w Polsce. W podobny sposób branża była promowana w ub. r. także m.in. w Słowacji.
Podczas spotkania zaprezentowali się przedstawiciele firm i instytucji związanych z morzem, prezentując także oferty dla węgierskiego biznesu. W panelu zatytułowanym „Uniwersalizm polskich portów morskich jako gwarancja dostaw do i z Węgier” ofertę Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. zaprezentowała dyrektor ds. handlowych Aneta Szreder-Piernicka. Podobne wystąpienia mieli także przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”