Przeładunki w gdyńskim porcie rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W listopadzie 2020 r. przeładowane zostało 2 333,1 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r. - 2 149,8 tys. ton - jest wzrostem o 8,5%.
Bardzo ważnym wskaźnikiem, w tak trudnym roku, jest również wzrost przeładunków od początku roku do końca listopada o 2,3 procent. Wzrosty w Porcie Gdynia wyróżniają się nie tylko w rejonie Bałtyku ale i na tle całej Europy, gdzie większość dużych portów odnotowuje kilku, a nawet kilkunastoprocentowe spadki. Przykładowo Port Hamburg w pierwszych 3 kwartałach tego roku odnotował spadki na poziomie - 10,7 procent.
Nieustannie bardzo widoczny jest wzrost przeładunków zboża – o 51,4% więcej, niż w listopadzie zeszłego roku. Dynamika wzrostu przeładunków zboża za 11 miesięcy 2020r. wyniosła 67,7%. Przypominamy, że Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża.
W ostatnich tygodniach w Gdyni można było zobaczyć zawinięcie jednego z największych w historii portu kontenerowców. MSC Uberty zacumował w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Jak poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT, z pokładu MSC Uberty rozładowano około 1000 kontenerów. Jednostka ma 333 metry długości i 42,8 szerokości.
Również rekordowym w tym roku okazał się tankowiec „TORM LOIUSE” pływający pod duńską banderą, którego nośność wynosi blisko 50.000 DWT. Jednostka mierzy 183 metry długości przy szerokości 32,5 metra, a aktualne zanurzenie w trakcie przybycia do Portu Gdynia wynosi 11,4 m. Tankowiec dostarczył do Portu Gdynia 37 tys. ton oleju napędowego, który trafi do bazy Paliw PERN w Dębogórzu.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii