Markos, polska firma ze Słupska, wybudowała dwie szybkie łodzie motorowe (RIB) na zlecenie New Madera RIBs BV. Jednostki będą służyły do transportu personelu obsługującego platformy wiertnicze.
Polskie motorówki odznaczają się długością 11,5 metra, szerokością 3,45 metra oraz prędkością 35 węzłów.
- Największym rynkiem zbytu na produkowane przez nas łodzie turystyczne jest rynek holenderski i niemiecki. Ze specyfiki żeglugowej Holandii wynikają parametry tych łodzi. Do żeglugi po kanałach najchętniej wybierane są nasze łodzie o długościach 5,5-7,2 m z silnikiem stacjonarnym o mocy 11-40 kM, oferujemy również napęd elektryczny. Łodzie te mogą przewozić od 2 do 16 pasażerów. Są dostępne w pełnej gamie kolorystycznej. Na życzenie klientów łodzie te są dodatkowo wyposażane – mówi Adam Studzieniecki, dyrektor produkcji w Markosie.
Firma Markos to producent wyrobów kompozytowych, firma z ponad 20-letnią tradycją i kilkuset osobową załogą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w technologii próżniowej infuzji żywicy, a także procesach laminowania ręcznego oraz w procesach form zamkniętych (RTM). Markos posiada uznanie wiodących towarzystw klasyfikacyjnych w zakresie budowy łodzi ratunkowych, ratowniczych i technicznych.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości